måndag 30 mars 2009

Söndag 29 Mars - Resultat

Nu är första Sunday Service avklarat och det blev en ganska bra uppslutning. Totalt var vi 6 bloggare som bloggade på temat Ett sätt att göra världen bättre.

Först ut var Nakna Sanningen (jag) med Humor ett sätt att göra världen bättre, en post om hur man kan förbättra världen lite grand genom att få någon att skratta.
Jag mår själv bäst när jag har roligt och ofta är det mina vänner eller min fru som ligger bakom. Även om det finns mycket annat som får mig att må bra så är det allra bästa att skratta.
Efter det dök Nils Mohlins post om högre krav på dagens politiker.
Tänk tanken om alla dessa olämpliga ledare kunde ersättas med idealister, moraliska föredömen, tänkare, visionärer och humanister med en livsyn som sätter människan och människovärdet i centrum.
Sen har vi Strumpan & Co som skrev om artighet.
En sak som ofta förgyller min vardag och får mig att le och som är en liten pyttegrej alla kan göra för att bidra till att göra världen bättre, är den här gamla hederliga artigheten.
Mikka Magnusson skrev om Kramar.
Kramar är något av det bästa som finns och det gör en glad direkt, iallafall mig. Underskatta dem inte
I Up in my tree hittar vi en post om att ge varandra beröm.
För vi lever ju på denna jord tillsammans och jag tycker att vi ger varandra för lite beröm när vi gjort något bra eller varit duktiga.
Wahlshalsobar skriver om att vara förlåtande och kärleksfull och om att ta hand om sig själv.
Jag kan i dag ärligt talat säga att jag tycker om mej själv i dag! Jag är helt ok som människa och det vill jag delge alla som inte känner så.
Det här är en riktigt bra start på Sunday Service, förhoppningsvis kommer vi bli än större och bättre i framtiden men jag är verkligen nöjd med starten. Om du själv vill delta tycker jag du ska ta en titt på projektet.

Lisas Fanclub har faktiskt en hel rad förslag på förbättringar som kan göras.

Och sist men inte minst, så skulle världen vara liiiite bättre om det bara var jag och Hunken som bodde här. Utan katten.


1 kommentar: