söndag 12 april 2009

Påskens Sunday Service

Vi genomförde Sunday Service trots påskhelgen (folk var väl upptagna med att gå i kyrkan) och det gav 3 fina resultat. Lite sämre uppslutning än första gången men jag skyller alltså på påskhelgen.

Jag tror att huvudanledningen till det här är att ibland råkar vi blanda ihop det som egenteligen är frihet, dvs "Frihet att.." med något som är motsatsen, "Frihet från..." Dessa två små meningar hamnar alltid i bråk, man kan nämligen inte ha båda.
Kan du nämna tre friheter som du kanske tagit förgivet?

Frihet? från Amylioness.
Jag kommer från ett då krigsdrabbat land, ett land som jag och min familj fick fly ifrån eftersom vi hade fel namn, fel religion, vi bodde på fel ställe i landet....vi var fel helt enkelt.

Nu finns dessuto en ny omröstning uppe (om någon har förslag på ämnen kan jag lägga till).

2 kommentarer:

  1. mitt inlägg om frihet finns ppå http://wahlshalsobar.blogg.se/2009/april/frihet.html

    MVH Malin

    SvaraRadera
  2. Försökte lägga in mitt inlägg redan i går, trode faktiskt att jag gjort det. Men har problem med forumet. Som sagt mitt inlägg finns på http://wahlshalsobar.blogg.se/2009/april/frihet.html

    MVH Malin

    SvaraRadera